Muoti & Co. – Brändiyhteistyötä ja polkuja kansainvälisille areenoille 15.5. klo 12-16

Muoti & Co. – Brändiyhteistyötä ja polkuja kansainvälisille areenoille ma 15.5.2023 klo 12-16 Open Creative House, Keilasatama 2, Espoo

ma 15.5.2023 klo 12-16 Open Creative House, Keilasatama 2, Espoo

Creve järjestää Open Creative Housella muotialan kansainvälisyyttä ja alan brändiyhteistyötä avaavan tapahtuman luovien alojen yrittäjille. Muoti & Co. tuo lavalle neljä kiinnostavaa tarinaa brändiyhteistyötä, arvopohjaisesta bisneksestä, unelmien toteuttamisesta sekä kansainvälisen näkyvyyden rakentamista. Tapahtuma on maksuton.

Iloittaudu mukaan tästä!

Tapahtuma järjestetään osana yksinyrittäjien kansainvälisyysvalmiuksia edistävää Volume-ohjelmaa. Creven tuottama Volume-ohjelma on käynnissä 2024 loppuun asti. Kuulet tapahtumassa myös Volumesta ja kuinka voit osallistua mukaan. Ohjelman rahoittaa Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus Jotpa.

Huom! Tapahtumapäivänä aamupäivällä mahdollisuus luovien alojen Kestävää ja kannattavaa -yritysneuvontaan. Varaa aikasi täältä.

klo 12 – 12.45

Muotialan brändiyhteistyö yritysten kanssa

Martta Louekari, Juni

Martta Louekari (Communication Director, Juni.fi) on auttanut luovien alojen toimijoita brändäyksessä, kv-verkostojen ja brändiyhteistyön saralla vuosia. Pitkän kokemuksen kautta Louekari nostaa esille kiinnostavimmat esimerkit suomalaisen muotialan nousevista tekijöistä ja kuinka yhteistyötä rakennetaan suunnittelijoiden ja yritysbrändien välille. Louekari avaa uusia näkökulmia suunnittelijavetoisen liiketoiminnan rakentamiseen ja kuinka vaikuttaja- ja mediayhteistyöllä voidaan tavoittaa uusia yleisöjä kiinnostavasti ja kestävästi.

Muoti & Co. – Brändiyhteistyötä ja polkuja kansainvälisille areenoille ma 15.5.2023 klo 12-16 Open Creative House, Keilasatama 2, Espoo

Martta Louekari is specialised in communication & PR and has established a network of influential co-operators, partners and media worldwide. She works in the fields of fashion, design and architecture. Louekari has over 10 years of experience with international projects especially in China and Hong Kong. Louekari has received Allocated State Award of Public Information in 2008 from the Ministry of Education in Finland. In 2010-2012 she was working for the World Design Capital Helsinki 2012 project and was in charge of the architecture and fashion related initiatives.

klo 13 – 13.45

Korusuunnittelijan tie Paris Fashion Weekille

Katri Juva, Nikkotakko

Korusuunnittelija ja yrittäjä Katri Juva Nikkotakosta tulee kertomaan yritystarinastaan ja kuinka hän korusuunnittelijana rakensi oman polkunsa Paris Fashion Weekin areenoille. Nikkotakon liiketoiminta on rakennettu vahvasti arvopohjaiseksi, mutta samaan aikaan tekemistä raamittaa kannattavuus. Miten yksinyrittäjän liiketoiminnassa yhdistyvät arvot, vastuullisuus, rohkea luovuus ja ajatusmaailma kaikille kuuluvista kauniista koruista? Miten rakennat oman näköistä yrittäjyyttä ja saavutat itsellesi tärkeät tavoitteet?

Muoti & Co. – Brändiyhteistyötä ja polkuja kansainvälisille areenoille ma 15.5.2023 klo 12-16 Open Creative House, Keilasatama 2, Espoo

Finnish jewelry designer and entrepreneur Katri Juva was invited to showcase her latest collection at the Paris Fashion Week in March 2023. The new collection, “Reflections – Memories from the Future” by Nikkotakko Jewelry, explores time, memories, and the future, and it’s filled with hidden symbols and messages that will leave you spellbound.

Katri Juva is a passionate advocate for ethical and sustainable fashion, and she firmly believes that small handcrafted businesses have a critical role to play in creating a more responsible fashion industry. The new collection is a testament to her vision and talent, with each piece featuring unique and ethically-sourced materials, such as 100-year-old Czech antique glass flower beads, elements of a 1920s lampshade, and the wings of jewel beetles collected by a Thai village community. The materials are thoughtfully selected, and the production process creates very little waste. The new collection by Nikkotakko Jewelry represents slow fashion at its best, and it’s a testament to Katri Juva’s creativity and skill.

klo 14 – 14.45

Kansainvälinen brändäys ja artistiyhteistyö

Jenni Ahtiainen | gTie, Deafmetal

Jenni Ahtiainen on rakentanut maailman huippuartistien ja businessmaailman kiinnostuksen herättäneet gTie ja Deafmetal -brändit omalla rohkealla ja persoonallisella otteella. Jenni kertoo tarinansa suunnittelijana ja yrittäjänä, kuinka tarpeista, arvoista ja luovuudesta rakennetaan merkityksellisiä brändejä – toimintaa, jolla on tuotteitaan suurempi merkitys.

Muoti & Co. – Brändiyhteistyötä ja polkuja kansainvälisille areenoille ma 15.5.2023 klo 12-16 Open Creative House, Keilasatama 2, Espoo

My name is Jenni Ahtiainen. I’ve worked as an accessory designer for my accessory brand called gTIE, which I established 14 years ago. Under gTIE I designed bags, bracelets, jewelry and neckwear and got some of my pieces for people like Marilyn Manson, Snoop Dogg, and even Bono has one of my scarfs.

Then something happened in 2018 – I got hearing aids. And by a personal accident, nowadays I prefer to say by this lucky incident, I managed to design something very simple, but mind-blowing. I knew I could change the world with it. I managed to transform my hearing aids into looking like a jewelry. Deafmetal was born, naturally and suddenly, by the hands of a hard of hearing designer.

DEAFMETAL® became an award-winning jewelry innovation for hearing device users. With Deafmetals hearing device users can personalize any hearing aid to capture their own style and personality. The Deafmetals are also a unique design feature that keeps hearing aids securely attached, safe from falling or getting lost. In two years we have spreaded Deafmetals all around Europe, USA, Kanada, South Africa, UK and Australia – and launching in Japan this spring.

After working in the fashion industry for many years, having my accessories in the Golden Globes, Oscars, Bambi Awards and on the stage of some of the biggest bands and artists alive, I have never felt as important as a designer, as I do now. For the first time I feel my designs actually have a deeper meaning, the work I do for hard of hearing people is not just fashion. It has a deeper function: Empower people without hearing aid stigma.

klo 15 – 15.45

Kulttimaineeseen ja viraaliksi yhteistyöllä

Jimi Vain & Roope Reinola, VAIN Fashion

Jimi Vain ja Roope Reinola ovat luoneet VAIN Fashionin ympärille kansainvälisen kiinnostuksen rakentamalla yhteistyötä brändien ja artistien kanssa. Omaperäisellä tyylillä ja rohkealla asenteella on saavutettu nopeasti uusien yleisöjen huomio niin mediassa, somessa kuin kansainvälisillä areenoilla. Jimi ja Roope kertovat oman tarinansa, miten brändiyhteistyötä on rakennettu kansainvälisten yritysten ja artistien kanssa, avattu ovia maailman muotiareenoille ja onnistuttu vakuuttamaan yleisöjä yhteistyöllä, aidolla ja suunnittelijavetoisella tekemisellä.

Muoti & Co. – Brändiyhteistyötä ja polkuja kansainvälisille areenoille ma 15.5.2023 klo 12-16 Open Creative House, Keilasatama 2, Espoo

VAIN is an interdisciplinary fashion label, founded by Creative Director Jimi Vain and CEO Roope Reinola, that has in its short span of existence gathered a cult-like following. VAIN has been making a name for itself through viral collaborative projects, such as a recent collaboration with McDonald’s upcycling their old work uniforms into a fashion collection, which reached over 200 million people on social media and garnered over 300 articles written worldwide. VAIN’s FW23 debut collection ‘NU-RMO’ was presented at Pitti Uomo 103 in January 2023.

klo 15.45 >

Kierros OCH:lla: stailauspalvelut ja toimijaverkosto

Tapahtuman lopussa osallistujilla on mahdollisuus päästä tutustumaan Open Creative Housen studio- ja luovien alojen toimitiloihin sekä stailauspalveluihin.

Open Creative House tarjoaa stailaus- sekä kuvausfasiliteetit artistien promokuvauksista videotuotantoihin. OCH:n verkosto tarjoaa asiantuntija ja brändiyhteistyötä niin musiikkiteollisuuden kuin muidenkin luovien alojen toimijoiden kesken. 

Stailaus- ja kuvausstudiot mahdollistavat tilojen itsenäisen käytön sekä tarvittaessa myös in-house asiantuntijoidemme palvelut. Open Creative Housen stailauspalvelusta vastaa mm. Emilia Originals -korubrändistä tunnettu Emilia Aarnio. 

Iloittaudu mukaan tästä!

Logot Humak, Creve ja Jotpa